Devět  bodů

Množí se iniciativy vyzývající k morální očistě. Dovolte mi vyjádřit  svou jednoznačnou podporu těmto snahám, avšak i připojit několik základních informací:

  1.  Významněji zvýšit morální kvality národa není možné přesvědčováním, jakýmikoliv výzvami k nápravě, ale jen společenskou organizací vyšší kvality – funkčně kontaktním každodenním působením jak v pracovním procesu, tak ve společenském soužití, kdy člověk se stává funkčním prvkem této soustavy vyšší kvality. Důkazy není třeba dlouho hledat, ovšem zásadní pohled poskytuje až tzv. Kosmická metoda myšlení, založená na funkčních souvislostech.
  2.  Žijeme ve výjimečné době a pochopit ji vyžaduje znát zákonitý průběh vývoje (viz obr.1) v jeho fázi Nedospělé, kdy rozvíjející se systém postupem na vyšší kvalitativní úroveň (osa X) exponenciálně zvyšuje svou funkční gramotnost (energii E a funkční kvalitu M s významem kvality funkčních prvků a zvláště stupně uplatnění této kvality v provozu soustavy – osa Y) … a  ve fázi Dospělé, kdy tento systém svou tvůrčí energii snižuje na úkor stále složitějšího dotváření vnitřní kvality. Zdůrazněme, že neustálý vývoj podle Křivky vývoje na obr. 1 je funkční podstatou organizace Života a je tedy  platný pro vývoj každé životní formy, včetně vývoje společnosti.
  3. Život od nás žádá realizovat kvalitativně vývojový skok Současností náš vývoj dospěl bezprostředně k  relativistické oblasti, k vývojovému skoku, jež je závěrečnou fází Nedospělého vývoje (viz obr.1). Tento skok je nutný proto, že Dospělý vývoj vyžaduje od soustavy násobně vyšší energii, násobně vyšší výkon než v Nedospělém provozu. Každý ví, že současné systémy po vysilujícím úsilí svůj výkon zvyšují v procentech – je tedy logické, že k dalšímu přirozenému vývoji musíme objevit zcela nové funkční systémy, neboť pro současné je relativistická oblast nepřekročitelnou bariérou. Konstatujme, že vývojový skok lze realizovat jen tzv. Kosmickými systémy, které svou energii zvyšují kvalitativní změnou svých prvků. V organizaci společnosti to znamená změnou kvality myšlení většiny lidí – skokové zvýšení naší funkční gramotnosti. Proto Život svými absolutními zákony dnes od nás nežádá jen nějakou očistu, ale kvalitativně vývojový skok, ve kterém funkčně účinná většina obyvatel musí skokem zvýšit svou funkční kvalitu M až do úrovně tzv. Nulového bodu, jež je branou do kosmické (absolutní) dospělosti.
  4. Současný stav je konglomerát nejrůznějších nízkostí  Vznikl jako produkt nedospělého mocenského velikášství v prostředí nízké funkční kvality lidí vychovaných totalitním režimem. Velikášství a minimální zpětné vazby, to je příčina současného před bankrotního stavu. Náprava může být jen taková, která zavede přirozenou a absolutně účinnou kontrolu, která lidem spekulujícím dá absolutní tvůrčí náboj. Z pohledu absolutních skutečností (viz body 1-3) je dosti úsměvné jakkoliv reformovat současnou politickou scénu a  je naivní předpokládat, že politické strany mají v zásobě morální politiky, kteří by ze současného marasmu vytvořili prosperující společnost. Neexistuje žádný nový styl politiky, žádná nová politická kultura, tím méně v posttotalitní společnosti…, naopak hašteření politiků může do budoucna mít ještě tisíce nových podob. Opakuji, že naším úkolem je realizovat fázi vrcholných kvalitativních změn v myšlení člověka, přičemž tyto absolutní změny jsou naší životní nutností, prostředkem pokračování našeho přirozeného vývoje kvalitativních změn s exponenciálním průběhem. Závažnost naší situace je v tom, že všechny současné systémy jsou kvantitativní a nejen neumožňují významnou pozitivní změnu, ale naopak své funkční prvky provozem ničí. Stejně jak provozem auta se ničí pneumatiky, obrušují se písty, ložiska apod., stejně každý politik výkonem moci „obrušuje“ svůj cit, slušnost i svědomí – narůstá jen arogance a povýšenost. Všeobecná nespokojenost národa, jež se nyní mobilizuje pod heslem „Děkujeme, odejděte“, je přirozenou reakcí na tento negativní vývoj mocných. Problém současnosti je nesmlouvavý: Naší životní nutností je realizovat nový organizační systém – takový, který z lidí neodpovědných učiní odpovědné, který každého člověka účinně motivuje k plnohodnotné tvůrčí práci pro společnost.
  5. Potřebujeme účinně zhodnotit zastaralé technologie a staré myšlení Ano, všechny současné výrobní i společenské soustavy jsou neschopné sami o sobě realizovat hodnotný  vývoj, proto skutečně efektivní změny může uskutečnit jen realizace CÍLE, který má tu moc rychle zúročit zastaralou výrobní techniku a rychle přeorientovat myšlení lidí vychovaných v režimu, ve kterém platilo, že „kdo nekrade, okrádá svou rodinu“. Tímto cílem a prostředkem nezbytné dovednosti je Kosmicky dospělá organizace společnosti a Kosmicky dospělé výrobní systémy. Jen ty jsou „organizačním zázrakem“, který současnou beznaději postupně přemění na stálou tvořivou činnost pro všechny –  a to nejen ve výrobě, ale i „státotvorným“ uplatněním v každodenním životě, neboť naší potřebou je nastartování  stále rychlejšího růstu celkové funkční gramotnosti, který musí vyústit v eskalaci morálních kvalit většiny obyvatel.
  6. Kosmicky dospělá organizace společnosti Kosmicky dospělá organizace (dospělý model) má jednoduchý a přitom obecně platný funkční základ, který se uplatňoval v každém vývojovém ději kosmu. Je jím plnohodnotná spolupráce dvou opačných kategorií, Řídící a Praktické, při realizaci plnohodnotného cíle. V lásce jsou těmi opačnými kategoriemi muž a žena, produktem je plnohodnotný život, pokud obě kategorie se plnohodnotně uplatňují a mají hodnotné cíle – pokud uplatňují svou funkční kvalitu a jsou k sobě upřímní, tj.  odpovědní. A to jsou charakteristiky, při jejichž dodržování můžeme organizovat společenský život ve všech oborech a na všech úrovních: od nejmenší instituce, vesničky, až po nejsložitější sdružení, národy, státy i celou civilizaci. Jiným příkladem je „moderní“ (dospělý) model výuky, kdy profesor se stává plnohodnotnou Teoretickou kategorií tím, že přestává být  „roztržitým“ teoretikem vzdáleným od života, ale naopak fundovaným odborníkem, který ve stálé diskusi studentům (Praktická kategorie) přibližuje svůj obor příklady z praxe při vysvětlení vztažných teorií a rychlé orientace v bludišti informací. Co nejtěsnější kontakt obou kategorií, realizovaný oboustranně zapálenou diskusí, učebnímu procesu dává maximální efektivnost. Prostředkem k této efektivnosti je plnohodnotné uplatnění, ale i nejtěsnější spolupráce (nejtěsnější vazba) dvou absolutně samostatných kategorií. A tento co nejtěsnější funkční kontakt je třeba realizovat i ve společenské organizaci, kdy současné státní instituce se musí stát Teoretickou kategorií, která namísto příkazů Praktickou kategorii (všechny občany) motivuje ke konkrétní výrobně společenské činnosti. Zdůrazněme, že v Dospělé vývojové fázi je Praktická kategorie tvůrčím Nositelem vývoje systému a Teoretická kategorie má jen motivační poslání - avšak konkrétními projekty, přitom kdo dnes chce vést společnost, má za povinnost předkládat tak hodnotné projekty, jejichž realizací společnost, jako jeden celek, uskutečňuje vývojový skok do Kosmické dospělosti. Tak odpovědný úkol má každý současný politik, tak jiná musí být Dospělá organizace. Uveďme nejdůležitější rozdíly od současných praktik:
  1. Civilizace je jediný funkční celek  Je třeba si uvědomit, že sluneční soustava je obecně základním organizačním systémem Hmotného kosmu a civilizace zákonitým produktem jejího dlouhodobého vývoje. Proto civilizace je jediným celkem a závěrečný vývojový skok k Dospělosti musí uskutečnit v nezištné spolupráci všech národů a států. K jejich sjednocení do jediného celku není třeba prakticky žádných příprav, jestliže většina začne uplatňovat Kosmicky dospělý model a jestliže skončí předstíraná odpovědnost politiků za náš osud, naplňovaná násilím a vražděním v nejrůznějších regionech planety. Opět postačí jediné: aby každý stát si zvolil do čela Prezidenta s velkým P, který by tento stát zastupoval v plné shodě s přáním svého národa, a aby se tito Prezidenti (všech států) pravidelně setkávali s cílem: projednat potřeby každého státu, vytvořit nabídku trhu (jako podklad pro Teoretické kategorie každého státu), posoudit možnosti pomoci potřebným a zvláště učinit zásadní opatření proti jakémukoliv náznaku mocenské zlovůle kdekoliv na planetě. Prezidenti všech států planety tedy svým pravidelným zasedáním vytvářejí vrcholnou Kvalitativní moc civilizace, Prezidium civilizace, jež řeší potřeby jednotlivých států a všechny důležité problémy civilizace, v souladu s přáním všech rozumných lidí planety i našimi potřebami k realizaci vývojového skoku. Samozřejmostí je úplné odzbrojení všech států a vytvoření Společné armády civilizace, která na příkaz Presidia řeší nápravu jakékoliv nerozumné mocenské skupiny. To vše není utopií, ale životně důležitým počinem, neboť současné nízkosti jsou právě produktem nízkých možností mocenské organizace a mocenského velikášství. Nejrůznější podoby vraždění v mnoha regionech je neodpustitelné, degraduje světovou politiku a pochopitelně politikové se jednou budou ze všech hrůz odpovídat, přičemž každý politik mou svůj stupeň odpovědnosti za všechna zvěrstva na planetě, neboť ta jsou podmíněna mocenskou organizací. Je třeba zamezit i zvěrstvům páchaných legitimními vládami, do řešení konfliktů je nezbytné zapojit všechny státy planety - žádný stát  a žádné uskupení nemá právo svévolného řešení konfliktů, i když v minulosti bylo nutné vícekrát suplovat povinnosti OSN. V současnosti není neodpustitelné jen samotné vraždění, ale i závody ve zbrojení v době, kdy máme rozvíjet absolutní teorie Života a absolutní kosmické systémy. Plnou odpovědnost má i věda, která není schopna posoudit ani tak jednoduchou a zásadní zákonitost, jako je křivka vývoje.
  2. Kosmická zkouška dospělosti Současnost lze přirovnat k údobí vypracovávání diplomové práce a závěrečné zkoušky dospělosti studenta - analogické  děje pro společnost mají jen absolutní kvalitu i dopad. Budování Kosmicky dospělé organizace společnosti je naší společnou Kosmickou diplomovou prací (viz obr.1), na jejímž konci každého čeká hodnocení z pohledu absolutních potřeb přirozeného vývoje civilizace v její relativistické fázi vývoje. Nejdůležitějším kriteriem je úroveň spolupráce vlastní kategorie s kategorií opačnou, i schopnost spolupráce uvnitř kategorie. Závěrečná zkouška dospělosti je logickým dokončením každého Nedospělého vývoje i na nejnižších stupních studia - tím více je nezbytná, jestliže je nutné oddělovat absolutně Dospělé a Nedospělé pro zachování Dospělého života kosmu:

Tyto skutečnosti by pro každého měly být dostatečnou motivací - aby se oprostil od nedospělých nízkostí, aby pochopil, že teprve Kosmicky dospělá existence je dobrodružstvím, proti kterému jsou všechny současné možnosti jen nedospělými hrátkami, navíc často s bolestnými následky pro budoucnost. Všem přeji uvěřit, že Život ve svých absolutních možnostech je dokonalý, odpovědným lidem nabízí neuvěřitelně bohatý život jak v naší hmotné existenci, tak v naší existenci duchovní, posmrtné. Všem přeji pochopit, že na vině veškerých současných protivenství a příkoří je nedospělost člověka, všem přeji uvěřit, že každý zlý čin bude jednou potrestán – pokud ne „zde“, tím horší bude pro každého očista při přechodu do Duchovního prostoru, přitom dnes má každý mimořádnou šanci vylepšit dřívější nízkosti vysokou kvalitou.

  1. Konzultant civilizace  Víme, že při hledání řešení diplomové práce je student směrován odborníkem ve funkci konzultanta, aby jeho dotváření odbornosti mělo hodnotný základ. Pro civilizaci tuto funkci Konzultanta již několik tisíc let plní zástupci Vyspělého kosmického života a prostředkem jim byla náboženství. Ta naši civilizaci vychovávala k lidství, k potřebě  vnitřního prožitku, k potřebě lásky, přátelství i k potřebě pomáhat jeden druhému. Prostředkem byly pravdivé informace o organizaci  Života, avšak na úrovni, která mohla civilizaci dostatečně motivovat po celou dobu její základní výchovy, i závěrečného vývojového skoku do Kosmické dospělosti, neboť v základech učení bylo možné objevit i absolutní zákony Života. Lze dokázat, že čas dozrál i na naší planetě: úkolem naší civilizace je vypracovat Kosmicky dospělou metodu myšlení a budováním Kosmicky dospělé organizace společnosti kvalitativně dotvořit většinu obyvatel do úrovně Kosmické funkční gramotnosti. Přibližně čtvrt století pracuji na těchto úkolech a Vás vyzývám ke spolupráci – žel dosud neúspěšně. Objevené skutečnosti vytvářejí jediný celek, který je svázán nesčetnými kvalitativními souvislostmi s hodnotou kvalitativních důkazů, které mi dávají právo konstatovat, že jsem objevil Celkovou konstrukci Života včetně nezbytných potřeb pro přirozené pokračování vývoje naší civilizace. Některé skutečnosti jsem Vám naznačil v těchto 9-ti bodech, více informací je na Internetu - adresa: http://www.bristle.cz/kosmickemysleni//. Život nás k ničemu nenutí, každá životní forma se vyvíjí tak, jak umí, jestliže se však nepřizpůsobí potřebám daného okamžiku, zahyne. Nám se takto „povede“, jestliže včas naši společnost nedotvoříme do Kosmicky dospělé gramotnosti. Náš stát má nejlepší podmínky nastoupit cestu dotvoření jako první, to ovšem jen tehdy, jestliže si uvědomíte, jak propastnou necitlivostí by byly další politické hrátky, přičemž předčasné volby by byly necitlivostí neměřitelnou. Jelikož naše civilizace musí sama objevit absolutní konstrukci Života, je logické, že nositel informací, jež z absolutního pohledu nejvíce vystihují aktuální potřeby společnosti a jsou konkrétní nadstavbou dřívějších informací Vyspělého života, přebírá od něho funkci Kosmického konzultanta. Tyto informace se stanou základem pro budoucí hodnocení našich současných činů. Nereagovat na ně znamená nevyužít existujících informací, nepoučit se, že setrvávat v zajetí současných, kvantitativně nedospělých představ, navíc v jakékoliv řídící funkci, je již neodpustitelné.

         Je třeba si uvědomit, jak od věci jsou všechny současné spory, a jak nově je třeba se naučit myslet. Nejsem génius, nejsem řečník, mám však co závažného říci. Navrhuji upustit od manifestací na náměstích, od nic neřešících emocí a zahájit Dospělou diskusi s výchovným účinkem pro všechny - v pravidelném televizním pořadu ( viz má nabídka v „Zamyšlení k 10. Výročí SR“ ) postupným vysvětlováním nejdůležitějších zákonitostí Života na důvěrně známých příkladech: průběhu vývoje myšlení, lásky, stárnutí a rozvíjením těchto zákonitostí v celkové konstrukci Života. Věřím, že tvořivost v nás a logika celkové konstrukce Života zvítězí!

K prospěšné diskusi zve a srdečně zdraví

Ing. Hanák Zdeněk, Brno

V Brně, 9.12.1999  Email: inghanak@volny.cz