SDĚLENÍ 11

KOSMICKÝ MOTOR

Ve Sdělení 2 jsem vysvětlil, že vývoj civilizace byl vývojem jednotlivých oborů od řešení přímkových, jako nejjednodušších, až k řešením prostorovým. Podstatou tohoto vývoje bylo přibližování pracovního prostoru (viz obr. 2a) k trajektorii konečného produktu, aby prostorovým řešením bylo dosaženo jejich maximální přiblížení. Tím, že byly odstraněny převodní prvky, bylo dosaženo vrcholných možností v metodě, která budovala svůj produkt z vnějšku. Spalovací motor (přímkové řešení) měl dva převodní prvky, turbina (rovinné řešení) měla jeden převodní prvek, raketa žádný. Raketový motor je vrcholem možností, které nám nedospělé řešení, budování produktu z vnějšku, může nabídnout, neboť již není co odbourávat.

Ve smyslu kvalitativní symetrie musí existovat řešení opačné k výše naznačenému řešení nedospělému:

                .. oblast podsvětelná je relativně nedospělá

                .. oblast nadsvětelná je absolutně dospělá.

Dále víme, že absolutní dospělá kosmická organizace se vyznačuje tím, že nejdříve je vybudován skelet energetické stálosti ES takové energetické akceschopnosti, jež vymezí energetické prázdno – jako pracovně tvůrčí. A nyní vytvořme děj, který je kvalitativně symetrický! Musí to být práce, která:

Uvažujme dále v intencích dříve zjištěných poznatků:

Na základě uvedených skutečností se problematika konstrukce kosmického motoru zužuje na tyto požadavky: „Vytvořit trajektorii energetické stálosti TES jako nerovnoměrný pohyb hmoty po této trajektorii a to takového tvaru, jenž z činnosti uvnitř této trajektorie činí činnost tvůrčí.„

Když jsem v letech 1972 – 75 tento motor objevoval, bylo mou hlavní ideou vytvořit spolupráci dvou raket, jež neztrácejí svou odhozenou hmotu, přičemž spolupráce se uskutečňuje brzdnými silami. Spolupráci dvou raket jsem považoval za logický krok do organizace vyššího stupně efektivnosti (když dosavadním nejvyšším stupněm byl právě raketový motor), brzdné síly vyplynuly z rozboru silového působení v systému. Později jsem pochopil, že jsou zásadním požadavkem z pohledu obecného uplatnění zákona kvalitativní symetrie: jestliže podstatou funkce všech nedospělých motorů je urychlování cizí energií vně konečného produktu, přičemž uplatnění motoru navíc vyžaduje energii reakce vnášet do cizí soustavy, musí být podstatou kosmického motoru brzdný proces bez potřeby cizí energie a bez potřeby energii reakce vnášet do cizí soustavy. Kosmický motor tedy musí být izolovaným systémem, který brzdným procesem vytváří energii k volnému použití, jako produkt energie akce a současně do soustavy vnáší tahovou sílu, jež je energií reakce a urychlením soustavy se akumuluje do Nositele. Je jím hmota celého kosmického dopravního prostředku. Dodejme, že ta se urychlením vrství, staví svůj skelet, který v bezprostředních podsvětelných rychlostech zažehne energetické prázdno. Hmota sama se stala motorem v oboru nadsvětelných rychlostí. Avšak dosti obecných úvah a věnujme se vlastnímu impulsnímu motoru – jak jsem objevený kosmický motor nazval. K seznámení s jeho konstrukcí využiji upraveného popisu a příloh přihlášky vynálezu.

Impulsní motor

Dosavadní stav techniky

Podstatou jakékoliv činnosti je budování produktu. Všechny dosud známé organizační systémy, včetně motorů, budují tento produkt z vnějšku. Tato organizace je z kosmického, tedy absolutního pohledu, nedospělá, primitivní a civilizaci může sloužit jen omezenou dobu. Zachování existence civilizace je podmíněno jejím včasným přerodem - s významem přechodu na organizační systémy, ve všech oborech své činnosti, které svůj produkt budují zevnitř. V oboru motorů jsou spalovací motor, turbina, raketový motor soustavami nedospělými, neboť všechny realizují svůj produkt z vnějšku. Kosmicky dospělou organizací, budující svůj produkt tvůrčí prací zevnitř, je impulsní motor.

Podstata vynálezu

Výše uvedený nedostatek je odstraněn impulsním motorem, podle vynálezu, jehož podstatou je, že jeden nebo více hmotných prvků vykonává nerovnoměrný pohyb na trajektorii vejčitého tvaru, na které jsou udržovány například prostřednictvím táhla, jehož pohyb podél poloměru otáčení reguluje lineární motor a úhlovou rychlost motor točivý, přičemž s výhodou lze uplatnit dva hmotné prvky kluzně uložené v dutinách kruhové desky, jež je kluzně uložena v rotoru, který se otáčí v ložiskách statoru a kluzné pohyby hmotných prvků a kruhové desky regulovat lineárními motory a otáčení rotoru točivým motorem.

Přehled obrázků na výkresech

Na připojených výkresech je vyznačeno schéma impulsního motoru podle vynálezu ve dvou verzích, kde na obr. 11 je vykreslen řez rovinou B-B z obr. 12, na obr. 12 je vykreslen řez rovinou A-A z obr. 11 impulsního motoru I konkrétního řešení, na obr. 13 je vykreslen pohyb jednotlivých prvků tohoto motoru v době půlotáčky s vyznačením výslednice sil, působících v hmotném prvku vždy v časovém intervalu t. Na obr. 14 je schematicky vykreslena jednodušší verze, impulsního motoru II, s vyznačením trajektorie pohybu hmotného prvku, a to opět s výslednicemi sil, na obr. 15a, 15b, 15c je grafická část výpočtu vlastností motoru - vykresleny jsou složkové obrazce sil působící na hmotný prvek.

Příklady provedení vynálezu

Nejdříve popišme podstatu funkce impulsního motoru podle obr. 14. Hmotný prvek 1 je pevně uchycen na táhle 2, jehož posun středem otáčení S reguluje lineární motor 6 a rychlost otáčení točivý motor 7. Produktem impulsního motoru je výsledná tahová síla VTs, a to jen tehdy, jestliže hmotný prvek 1 se pohybuje nerovnoměrným pohybem na trajektorii TES. Vyznačené polohy A1A10 a P1P10 jsou účinnými polohami hmotného prvku 1 v konstantních časových úsecích t, jež je rovna jedné dvacetině doby celé otočky. Na hmotný prvek 1 při jeho vyznačeném pohybu působí síly vyplývající z dostředného zrychlení, z Coriolisova zrychlení a nutných regulačních zrychlení ve směru táhla 2 a ve směru kolmém na jeho okamžitou polohu. Na obr. 14 jsou vykresleny jednotlivé výslednice všech těchto sil v časovém úseku t pod označením dílčí tahová síla Tp, v pasivní poloze, a Ta v poloze aktivní. Na obr. 15b je vykreslen jejich složkový obrazec, na obr. 15a, 15c jsou v jednotlivých polohách A a P vykresleny složkové obrazce pro interval t. Produktem jedné otočky hmotného prvku 1 na táhle 2 po trajektorii TES je výsledná tahová síla VTs. Tvar trajektorie TES a rozmístění jednotlivých poloh hmotného bodu 1, A1P10, nemusí být absolutně přesný. Vyplývá totiž ze skutečnosti, že výsledná tahová síla VTs je produktem takové práce, která z prvků impulsního motoru činí dílčí soustavy kosmicky dospělé organizace. Prakticky jde o realizování logické práce uvnitř i v trajektorii TES při regulaci pohybu hmotného prvku 1 po dráze vykresleného vejčitého tvaru.

Tuto kosmickou organizaci efektivně dovoluje realizovat impulsní motor podle obr. 11 a obr. 12, neboť umožňuje stálou spolupráci dvou hmotných prvků 1 kluzně uložených v dutinách 8 kruhové desky 3, která plní funkci dřívějšího táhla 2 současně pro oba tyto prvky. Nutnost jejich vzájemné nezávislé změny úhlové rychlosti řeší pohyb hmotných prvků 1 v dutinách 8, jenž je regulován lineárními motory 6. Tento pohyb dovoluje, aby kruhová deska 3 se otáčela konstantní úhlovou rychlostí a regulován byl jen její posuvný pohyb ve směru průvodiče p prostřednictvím příslušného lineárního motoru 6. Konstantní otáčky kruhové desky 3 zajišťuje točivý motor 7, jehož stator je pevně připojen ke statoru 5, který je součástí nosné konstrukce prostředku, do kterého tahovou sílu impulsního motoru vnášíme. Pohyb jednotlivých prvků impulsního motoru v době půlotáčky je patrný z obr.13. Kruhová deska 3 je na něm vyznačena svým průvodičem p, hmotné prvky 1 jsou vyznačeny svým těžištěm T v odpovídající poloze na kruhové ose 9 dutin 8. V polohách A1A10 jsou hmotné prvky 1 v aktivní poloze a v polohách P1P10 jsou v poloze pasivní, aby vždy na konci půlotáčky si své funkce vyměnily. Vyznačeny jsou opět výslednice sil působící na hmotný prvek 1 v příslušné poloze a v intervalu t, jenž je jednou dvacetinou otočky. Plná efektivnost impulsního motoru vyžaduje, aby lineární motor 6 a točivý motor 7 měly možnost pracovat i jako generátory dovolující brzdnou fázi při regulaci pohybu jednotlivých prvků využít k výrobě elektrické energie. Zdůrazněme, že získání tvaru trajektorie, který je tvarem trajektorie energetické stálosti TES, vyžaduje posuvný pohyb kruhové desky 3, účinkem hmotného prvku 1 v aktivní poloze, brzdit – aby se co nejvíce využila energie tohoto prvku, navíc za současné výroby energie.

Průmyslová využitelnost

Impulsní motor je kosmicky dospělým systémem. Využití je proto nejen pro pozemní dopravu, ale i pro neomezenou dopravu v kosmu. Zjednodušená verze impulsního motoru podle obr. 14 je tzv. přímkovým řešením a verze podle obr. 11 a obr. 12 je rovinným řešením motoru v oblasti kosmické organizace. Přímkové řešení vyžaduje stálé dodávání energie, rovinné řešení umožňuje produkovat elektrickou energii (jako produkt akce) a tahové impulsy (produkt reakce) bez dodávky jakékoliv energie zvenčí. Nejdokonalejším motorem, prostorového řešení v kosmické organizaci, je veškerá hmota v nadsvětelných rychlostech. Předkládané motory prokazují omezenou platnost zákona zachování energie a zákona zachování hybnosti jen na kosmicky nedospělé systémy, pro které je rychlost světla nepřekročitelnou výkonnostní bariérou. Pro kosmicky dospělou organizaci je rychlost světla naopak jen významným mezníkem, kvalitativní úrovní , za kterou je nejvyšší organizace hmotného kosmu. Důkazem tohoto tvrzení jsou obecné teorie, důkazem neuvěřitelných možností impulsního motoru jsou výpočet I a výpočet II, které přikládám a žádám, aby byly podkladem pro hodnocení pravdivosti vynálezu.

Předmět vynálezu:

1. Impulsní motor vyznačený tím, že jeden nebo více hmotných prvků (1) vykonává nerovnoměrný pohyb na trajektorii (TES) vykresleného vejčitého tvaru, na které jsou udržovány například prostřednictvím táhla (2), jehož pohyb podél poloměru otáčení reguluje lineární motor (6) a úhlovou rychlost točivý motor (7).

2. Impulsní motor, podle bodu 1, vyznačený tím, že dva hmotné prvky (1) jsou kluzně uloženy v dutinách (8) kruhové desky (3), jež je kluzně uložena v rotoru (4), který se otáčí v ložiskách (5a) statoru(5), přičemž posuvný pohyb hmotných prvků (1) a kruhové desky (3) je regulován lineárními motory (6) a otáčení rotoru točivým motorem (7).

 Potud přihláška vynálezu. Uveřejnění Výpočtu I a II na stránce Internetu by pro mě znamenalo hodně nezajímavé práce a hlavně velké zdržení pro práci důležitější - proto zde jen naznačím charakteristiky a výsledky výpočtů:

Výpočet I je z r. 1975 a vyhodnocuje pohyb jednotlivých prvků podle obr. 13, kdy kruhová deska 3 s dutinami 8 je vyznačena průvodičem p s kruhovou osou 9. Účinek pohybu byl vyšetřován po konstantních časových intervalech t metodou spolupráce numerického výpočtu a jeho grafického vyhodnocení. Výsledkem výpočtu (pro motor o váze asi 250 kg, průměru asi 90 cm a při otáčkách 3000/min.) bylo:

Výpočet II byl proveden na počítači pro motor II na obrázku 14, a to pro stejnou TES jako ve výpočtu I. Všechny grafické úkony byly ve výpočtu provedeny v programu AutoCAD, výpočet rovnic byl uskutečněn v programu Quattro Pro. Způsob výpočtu naznačují obr. 15a, 15b, 15c, kde na obr. 15a jsou vyznačeny všechny síly uvažované v jednotlivých polohách, na obr. 15c je detail z polohy A3 a na obr. 15b je výslednice sil Ta a Tb – tj. výslednic z jednotlivých poloh. Průměrná stálá tahová síla je prakticky stejná jako ve výpočtu I. Značný rozdíl je v energetické bilanci. Velká spotřeba energie (2,2 MW) je způsobena jednosměrnou regulací bez spolupráce. Impulsní motor II nebude mít uplatnění.

Poznamenávám, že impulsní motor I má důslednou organizaci induktivní soustavy a proto výpočty I, II mají zásadní význam – jsou kvantitativním důkazem kvalitativních teorií.

květen 2000 Ing. Zdeněk Hanák

Případné připomínky a dotazy prosím zasílejte na tuto adresu Ing. Zdeněk Hanák