SDĚLENÍ 16

DOSPĚLÝ MODEL ŘÍZE - FUNKČNÍ GRAMOTNOST

 

Nebudu-li mít vhodnou obuv a dostatečnou dovednost, bude můj cíl vylézt na skálu nesplnitelný. Snad kousek vystoupím, brzy však spadnu. Je-li skála na cestě mého putování a nemohu-li ji obejít, skála se pro mně stala nepřekročitelnou bariérou – nepřekročitelnou pro mou nekvalitní výstroj a mé nízké schopnosti v lezení, pro moji nízkou funkčně horolezeckou „gramotnost“.

Totéž platí i pro myšlení. Jestliže neznám metodiku, která je nezbytná k vyřešení problému, nevyřeším ho. Je-li vyřešení problému podmínkou mého pochopení nezbytných souvislostí, problém se stal nepřekročitelnou bariérou na cestě mého dalšího vývoje myšlení. Na vině je má neschopnost řešit problematiku nezbytnou pro myšlení na vyšší kvalitativní úrovni, která vyžaduje pochopení mnoha nových skutečností – vyžaduje moji vyšší funkční gramotnost.

Vývoj je podstatou Života v každé jeho formě. Neustálý vývoj je i podstatou existence civilizace, přičemž současností tento vývoj dospěl na začátek tzv. relativistické fáze, jež je závěrečnou fází exponenciálního vývoje. Lze ji přirovnat k absolutně tvrdé, hladké a téměř svislé skále, pro jejíž slezení jsou všechny současné prostředky naprosto neúčinné. Pro vývoj v relativistické fázi je naše civilizace funkčně negramotná, RELATIVISTICKÝ vývoj se stal nepřekročitelnou bariérou pro náš další přirozený vývoj, jestliže si neosvojíme metodu myšlení, která má tak vysokou akceschopnost, tak vysokou funkční gramotnost, jež je nezbytná pro řešení vývoje civilizace právě v podmínkách relativistického vývoje. Tuto metodu s relativistickou gramotností nazvěme Kosmickou (absolutní) metodou myšlení a konstatujme, že je založená na všesměrném uplatnění absolutních zákonů Života, a že dovoluje pronikat do každé problematiky Života nekonečného kosmu. Mnoho informací je v ostatních Sděleních, zde mi dovolte tuto metodu uplatnit k co nejstručnějšímu zhodnocení naší současnosti a naznačit, jakou cestu vývoje je třeba nastoupit.

 

1. Podstata vývoje civilizace

Podstatou vývoje Hmotného kosmu (všeho, co můžeme pozorovat fyzikálními metodami), podstatou vývoje každé životní formy v tomto nekonečně rozměrném prostoru, je růst funkční hmotnosti M – s významem kvality funkčních prvků a zvláště stupně uplatnění této kvality v daném organizačním systému. Ve vývoji společnosti funkční hmotnost M určuje kvalita myšlení většiny obyvatel a zvláště stupeň uplatnění této kvality ve výrobě, v řízení i ve společenském životě. Úkolem naší civilizace je tedy realizovat RELATIVISTICKOU fázi vývoje (viz obr.1) myšlení člověka i jeho funkčního uplatnění (jako funkčních prvků společnosti), tj. realizovat kvalitativně vývojový skok většiny obyvatel do Kosmické dospělosti při současném jejich plnohodnotném funkčním uplatnění. Zdůrazněme, že dosud známé systémy neumožňují vývoj funkční hmotnosti M, tím méně uskutečnit vývojový skok – nemají příslušnou gramotnost, která již musí být absolutní. Tuto kosmickou (absolutní) gramotnost má až Kosmicky dospělá (tvůrčí) organizace společnosti, která teprve má výkon a funkční možnosti nutné k  dotvoření většiny obyvatel do kosmické dospělosti (s vysokou M), k realizaci kvalitativně výchovného skoku, který je podmínkou vytvoření Kosmicky dospělé GRAMOTNOSTI společnosti – jako prostředek  trvalé existence civilizace. Pokud společnost neuskuteční kvalitativně výchovný skok, vnitřní rozpory způsobí její kolaps. Proto neodkladným úkolem současnosti je realizovat relativistický vývoj s významem kvalitativního přerodu společnosti do kosmicky dospělé úrovně - do Kosmicky dospělé funkční gramotnosti.

 

2. Co je důležité pro současnost?

Logicky myslící člověk potřebuje ke své činnosti jednoznačnou motivaci. Proto mi dovolte vás motivovat úměrně úkolům, které je třeba řešit:

- současností jsme dospěli do vrcholné fáze nedospělé (nedokonalé, neefektivní, energeticky náročné s velkými ztrátami) dynamiky. Jestliže ji včas nenahradíme dynamikou kosmicky dospělou (tvůrčí), postihne nás kolaps:

 .. jako důsledek přetížení planety nedospělou dynamikou vyznačující se budováním produktů z vnějšku při produkci obrovského množství zplodin

 .. jako důsledek přetížení Vědomí společnosti informacemi nízké úrovně a zvláště konglomerátem nejnižších cílů nejrůznějších skupin

- máme na dosah vrcholné možnosti Života: prostředkem jsou izolované organizační systémy založené na budování produktu zevnitř - vnitřní prací, jež je současnou nezbytnou funkční gramotností pro náš další přirozený vývoj, neboť ta dovolí rychle zvyšovat stupeň uplatnění našeho myšlení a přirozeně realizovat náš životně důležitý vývojový skok

- na konci našeho výjimečného snažení nás čeká neuvěřitelně krásná odměna – Kosmicky dospělá existence při možnosti své potřeby realizovat vrcholnými prostředky Života Hmotného kosmu. Kosmicky dospělé systémy a naše dospělost (Kosmická funkční gramotnost) nám dovolí:

.. násobně vyšší organizovanost ve výrobě, v organizaci společnosti a zvláště kvalitativně nové uplatnění člověka v těchto systémech absolutních možností, jež z našeho současného pohledu jsou až neuvěřitelné, neboť jsou řádově vyšší než možnosti současné

.. vrcholnou odměnou je možnost cyklické existence – cyklické omlazování pro opětnou mladistvou existenci kdekoliv v kosmu a s možností žít stovky až tisíce let v dokonalém kosmicky dospělém životním prostředí v kosmu i na nejrůznějších planetách. Nebudeme-li ovšem rozumní, nebudeme-li mít odvahu myslet nově a v absolutních souvislostech, čeká nás naopak kolaps – opět až s neuvěřitelnou bolestí.

            Věřte, současné systémy (výrobní i společenské) jsou absolutně nedospělé, jejich posláním bylo civilizaci jen dotvořit do současné úrovně, jež je odrazovou úrovní pro pochopení absolutních možností Života. Avšak zrádnost těchto nedospělých podmínek může odhalit až Kosmicky dospělá metoda myšlení.

 

3. Dospělá organizace učebního procesu

Podstatu Dospělé organizace společnosti a odpověď na otázku jak transformovat současnou Nedospělou (politickou) organizaci, velmi názorně přibližuje nový výukový systém ve školství. Označme ho za Dospělý a charakterizujme ho v jeho třech veličinách (dvou kategoriích a motivaci):

- vyučující profesor je Řídící kategorií pracující maximálně tvořivě. Své znalosti studentům přibližuje praktickými příklady a vede s nimi stálý dialog, který studentům umožňuje rychlé pronikání do studované problematiky, osvojit si jak praktické uplatnění, tak i funkčně nutný teoretický základ studované odbornosti

- studenti jsou Praktickou kategorií (Nositelem učebního vývoje), jež svou aktivní účastí v dialogu s profesorem vtiskují učebnímu procesu vysokou funkční kvalitu (vysokou funkční hmotnost M), a to tím, že každý student je nucen i ochoten pracovat s tvůrčí invencí

- v Dospělém modelu panuje odpovědnost. Student zaplatí dosti vysoké školné a jelikož ví, že si na půjčku jednou musí vydělat (význam nekompromisní motivace k odpovědnosti), žádá od svých profesorů kvalitu. Třída jako jediný celek, s funkcí Nositele vývoje, s funkcí Praktické kategorie, je tou rozhodující veličinou, co určuje kvalitu učebního procesu: nekvalitního profesora žádá odvolat, žáky s neúnosnou „živostí“ buď umravní a pokud neuspějí, požádají rovněž o jejich vyloučení.                                                                                                  

Připomeňme, že v Nedospělém procesu si profesor teoretizuje často s malým prospěchem pro studenty, kteří se chovají nedospěle – cílem je spíše absolvování zkoušky než hluboké znalosti.

 

4. Dospělá organizace společnosti – naše životní nutnost

Dospělá organizace společnosti musí být analogická k Dospělému modelu studia. Přitom nastal čas, kdy naše civilizace se musí stát jediným celkem – „maturitní třídou“, která má začít myslet Dospěle a připravovat se na závěrečnou zkoušku. Ano, žijeme ve výjimečné době. Život po nás žádá, abychom své znalosti a své výrobní prostředky absolutně zhodnotili: budováním DOSPĚLÝCH organizačních systémů Života. Jinými slovy, Život svými absolutními zákony vývoje „nás žádá“, abychom žili absolutně (kosmicky) DOSPĚLE, tj. absolutně odpovědně, a to na všech úrovních a při všech příležitostech. Ovšem, abychom se dospěle a odpovědně mohli chovat, musíme na všech úrovních vytvořit organizaci, která nám odpovědné počínání dovolí. Tato organizace existuje, v kosmu je jí uskutečňován každý děj absolutního významu a má jednoduchý základ: plnohodnotná spolupráce dvou plně samostatných a opačných kategorií. V rodině jsou těmi opačnými kategoriemi muž a žena, produktem plnohodnotný život, dítě.

Jakákoliv absolutní organizace kdekoliv v nekonečně rozměrném kosmu vystačí se třemi veličinami - vzpomeňme na Dospělý model studia (viz závorky):

- hodnotný cíl (rozhodnutí stát se plnohodnotným odborníkem)

- Řídící, teoretická kategorie (Profesor – praktik, který umí)

- Praktická kategorie (studenti žádoucí tvůrčího studia).

            Tento Kosmický model organizace se dnes musí uplatnit na každé úrovni lidské činnosti, neboť vždy je možné a je třeba stanovit cíl, který je nutné realizovat a určit region s občany, kterých se nutnost realizace daného cíle týká. Je-li tedy prospěšný cíl, je třeba: jmenovat Řídící kategorii (skupina lidí s teoretickými znalostmi) a definovat Praktickou kategorii (skupina lidí s praktickými znalostmi a dovednostmi), přičemž každá je samostatným subjektem se specifickými úkoly:

Kategorie teoretická, řídící v projektu rozpracuje cíl, postup jeho realizace, určí prostředky, náklady a předpokládané zisky – návrh předloží Praktické kategorii.

Praktická kategorie určí své zástupce, kteří projekt prostudují, posoudí ho z pohledu praxe a seznámí se svými požadavky ostatní. Na podkladě veřejné diskuse a jednání s Teoretickou kategorií je projekt dopracován a stanoví se další podmínky spolupráce obou kategorií, včetně pravidel dělení nákladů a zisků. Dodejme, že nezištný postoj je znakem dospělosti.

 

Dospělý a nedospělý model

Pokud se jedná o organizaci zaběhnutého podniku, je rozdělení na kategorii Řídící a Praktickou dané. Praktickou kategorií jsou všichni, co prakticky realizují záměr vedení, ,jež je kategorií Řídící. A jak se liší současný Nedospělý model a model Dospělý?  

Nedospělém modelu jsou mocenské vztahy, kdy Řídící kategorie poroučí a ostatní poslouchají, přičemž se o těchto poslušných nedá hovořit jako o samostatné kategorii, neboť vedení prorůstá až do nejnižších článků organizace. Člověk praxe tedy jen poslušně plní přání svého vedení, tlumočené nejbližším nadřízeným. Plní si své úkoly, aniž by ho zajímala celková problematika podniku - jeho celková výrobní a organizační koncepce, neboť nemá podklady ani zkušenosti k zasvěceným úvahám. Proto nemůže být ani odpovědným pracovníkem. Jakákoliv špatnost ho nezajímá – není přece „žalobníček“… Tento model je statický, netvůrčí a ve striktním provedení byl a je základem každé totalitní společnosti. Nízký výkon totalitního (nedospělého) systému způsobuje nesamostatnost, neupřímnost a minimální motivace k práci lidí s malou a žádnou pravomocí, přičemž zákonitým produktem této Nedospělé organizace je Nedospělý člověk bez větší odpovědnosti. A jak to bylo po „listopadu“? Zrušením Občanského fóra, zvláště ve velkých továrnách, se vrátil totalitní režim bývalých komunistů, které navíc nikdo nekontroloval – ani „pravidla“ v zadávání lukrativních zakázek. Pro většinu z těch, co zvonili na náměstích klíčky, na pracovištích jim zůstala totalita s pohrůžkou, že jestli nebudou mlčet, jsou velmi jednoduše nahraditelní. Konečným produktem vedení státu ambiciózními politiky a „manažery“ bylo tunelování a propouštění z práce.

Dospělém modelu, v každé instituci, v každé továrně, musí být vytvořeny obě kategorie. Teoretická i Praktická kategorie musí být samostatnými subjekty, a i uvnitř každé kategorie musí být organizace, která každému poskytuje maximální samostatnost - ovšem tím i plnou odpovědnost za své počínání. Jsou-li kategorie rozsáhlé, je výhodné rozčlenit je na samostatné instituce opět s členěním na dvě kategorie: Řídící a Praktickou. Ve stejném smyslu je třeba organizovat celý stát i celou civilizaci – tedy jako samostatné systémy se stále větším územním působením. Důvod je jednoznačný a nekompromisní: nejdůležitějším úkolem pro současnost, úkolem od Života, je kvalitativně výchovný proces, kdy výrobně účinná většina obyvatel naší planety musí v co nejkratší době zvýšit svou funkční gramotnost na požadavek, který charakterizuje KOSMICKOU DOSPĚLOST. Vývojový skok většiny obyvatel lze uskutečnit jen plnohodnotným uplatněním každého člověka v organizačním celku, kde plnohodnotnost znamená odpovědný postoj, aktivní přístup k plnění úkolů a nezbytná funkční gramotnost každého člověka. K tomu je možné se dopracovat jen existencí absolutně samostatné Praktické kategorie, jež každému pracovníku dává tvůrčí svobodu na své úrovni znalostí. Tím ho však  plně činí odpovědného za kvalitu a množství provedené práce i za celkový přístup k realizaci přijatých cílů.

 

Absolutní motivace

Pochopitelně pro vznik příslušných kategorií, tj. k přesvědčení mocných o nutnosti budování Kosmicky dospělé organizace společnosti, je třeba ABSOLUTNÍ motivace. Jen ta přesvědčí, že Život člověku nabízí mnohem víc než poskytují peníze a moc. Touto absolutní motivací je:

-  úspěšná Kosmická zkouška dospělosti, jako podmínka cyklické existence člověka

- Očistný proces v Nulovém přechodu při průchodu naší Duše do Duchovního prostoru po našem úmrtí.

Nejdříve dovolte jednoduchou úvahu: Trvalou existenci umožňuje jen Kosmicky dospělé životní prostředí, a aby toto prostředí mohlo zůstat dospělé, mohou do něho proniknout jen lidé, kteří svou dospělost prokáží „průchodem“ absolutního zkušebního systému. Toto Kosmicky dospělé životní prostředí existuje ve dvojí formě: ve Hmotném prostoru a v prostoru Duchovním. Jelikož naše civilizace dospěla do závěrečné fáze Nedospělého vývoje, současné generace jsou před dvěma absolutními zkouškami opačného charakteru: Kosmickou zkouškou Hmotného prostoru s potřebou budování nové kvality a Očistný proces Nulového přechodu odbourávající naši nekvalitu. Jestliže dnes, kdy nám Život přikazuje být absolutně odpovědní, nevytvoříme podmínky k naší převýchově do Kosmicky dospělé kvality, tím hůře se nám povede po našem úmrtí, kdy každý čin je posuzován z pohledu absolutních potřeb společnosti i jedince. Proto dovolte více o této nesmlouvavé motivaci.

 

     5) Kosmická zkouška dospělosti

         Současnost lze přirovnat k údobí vypracovávání diplomové práce a závěrečné zkoušky dospělosti studenta - analogické  děje pro společnost mají však absolutní kvalitu i dopad. Budování Kosmicky dospělé organizace společnosti je naší společnou Kosmickou diplomovou prací (viz obr.1), na jejímž konci každého čeká hodnocení z pohledu absolutních potřeb přirozeného vývoje civilizace v její relativistické fázi vývoje. Nejdůležitějším kriteriem je úroveň spolupráce vlastní kategorie s kategorií opačnou, i schopnost spolupráce uvnitř kategorie. Závěrečná zkouška dospělosti je logickým dokončením každého Nedospělého vývoje i na nejnižších stupních studia - tím více je nezbytná, jestliže je nutné oddělovat absolutně Dospělé a Nedospělé pro zachování Dospělého života kosmu:

         - prospěl bude znamenat potvrzení Kosmické dospělosti opravňující ke kosmicky dospělé existenci, pro nás  nepředstavitelných možností. Vrcholnou odměnou je možnost cyklického vývoje – cyklického omlazování pro opětnou mladistvou existenci kdekoliv v kosmu a s možností žít stovky až tisíce let v dokonalém životním prostředí v  obytných systémech v meziplanetárním prostoru, nebo na planetách nejrůznějších slunečních soustav. Přitom tyto až neuvěřitelné skutečnosti nejsou něčím pro nás nedostižným. Ihned, jak soustředíme motivaci na popisovanou tématiku, vše se stane blízkou realitou tím spíše, že uskutečnění vývojového skoku do úrovně Nulového bodu, jež je kvalitativní podmínkou pro přímou komunikaci se zástupci Vyspělého života kosmu, nastane mnoho pozitivních změn. Od nich se oddělujeme jen svou nedozrálostí, nízkou odpovědností, nedostatkem fantazie a svou nedůvěrou k Životu. Vše již bylo možné realizovat před mnoha lety - na vině je stereotyp myšlení lidí, kteří nám vnucují styl, jež podmiňuje jejich moc, jejich úřad. Je třeba si osvojit Kosmickou metodu myšlení, uvědomit si absolutní možnosti, jež Život nám nabízí a uvědomit si úkoly, které tento Život současným generacím předurčil realizovat. Tím prvním je budovat Kosmickou organizaci společnosti.

          - neprospěl bude naopak znamenat odsouzení k jednorázové existenci, která v době absolutních možností bude velkou prohrou i potupou. Jsem přesvědčen, že upřímný člověk vykonávající prospěšnou práci i na nízké úrovni a je dobrým člověkem, se nemusí ničeho obávat. Vyspělý život kosmu se brání jen lidem, kteří propadli potřebě rozkazovat, potřebě hromadit moc, majetek, bez ohledu na logiku potřeb nezištné spolupráce. Tito lidé by totiž „kosmický ráj“ brzy degradovali na současnou naši úroveň spekulací, pletichaření a povýšenosti nečistých. Totéž platí i pro jednotlivé státy. Dnes nepotřebujeme „světovládce“, neohrožené mocnosti vyhrožující atomovými zbraněmi, ale tvořivé společenské celky nabízející nezištnou spolupráci – zvláště potřebným. Mocenský postoj vyúsťující v organizovaném zločinu, ať již na nejnižší nebo státní úrovni, je dnes již neodpustitelný. Život ve svých absolutních možnostech se nenechá podvádět – tím méně nízkou brutalitou!

                   Tyto skutečnosti by pro každého měly být dostatečnou motivací - aby se oprostil od nedospělých nízkostí, aby pochopil, že teprve Kosmicky dospělá existence je dobrodružstvím, proti kterému jsou všechny současné možnosti jen nedospělými hrátkami, navíc s bolestnými následky pro budoucnost. Všem přeji uvěřit, že Život ve svých absolutních možnostech je dokonalý, odpovědným lidem nabízí neuvěřitelně bohatý život – a to jak v naší hmotné existenci, tak v naší existenci duchovní, posmrtné. Všem přeji pochopit, že na vině veškerých současných protivenství a příkoří je nedospělost člověka, všem přeji uvěřit, že každý zlý čin bude jednou potrestán – pokud ne „zde“, tím horší bude pro každého očista při přechodu do Duchovního prostoru, přitom dnes má každý mimořádnou šanci vylepšit dřívější nízkosti vysokou kvalitou.

 

6) Civilizace je jediný funkční celek 

            Je třeba si uvědomit, že Sluneční soustava je obecně základním organizačním systémem Hmotného kosmu a civilizace zákonitým produktem jejího dlouhodobého vývoje. Proto civilizace je jediným celkem a závěrečný vývojový skok k Dospělosti musí uskutečnit v nezištné spolupráci všech národů a států. K jejich sjednocení do jediného celku není třeba prakticky žádných příprav, jestliže většina začne uplatňovat Kosmicky dospělý model a jestliže skončí předstíraná odpovědnost politiků za náš osud - naplňovaná násilím a vražděním v nejrůznějších regionech planety. Opět postačí jediné: aby každý stát si zvolil do čela Prezidenta s velkým P, který by tento stát zastupoval v plné shodě s přáním svého národa, a aby se tito Prezidenti (všech států) pravidelně setkávali s cílem: projednat potřeby každého státu, vytvořit nabídku trhu (jako podklad pro Řídící kategorie každého státu), posoudit možnosti pomoci potřebným a zvláště učinit zásadní opatření proti jakémukoliv náznaku mocenské zlovůle kdekoliv na planetě. Prezidenti všech států planety tedy svým pravidelným zasedáním vytvářejí vrcholnou Kvalitativní moc civilizace, Prezidium civilizace, jež řeší potřeby jednotlivých států a všechny důležité problémy civilizace, v souladu s přáním všech rozumných lidí planety i našemi potřebami k realizaci vývojového skoku. Obecné schéma Dospělé organizace civilizace, jako spolupráce opačných kategorií, je na obr. 8d. Presidium civilizace v ní musí plnit úkol pojmenovat cíly civilizace, které vlády (Teoretická kategorie) jednotlivých států musí rozpracovat do konkrétních motivačních projektů. Ty budou konkrétní motivací pro spolupráci všech států na cestě ke kosmické dospělosti. Současný stav je nepřijatelný: svévolné počínání vlád jednotlivý států, terorizování celých národů, vyzbrojování atomovými zbraněmi s cílem vynutit si výhody pro sebe … to jsou neodpustitelné nízkosti vrhající naši civilizaci na pokraj katastrofy. Svůj díl odpovědnosti nese každý politik každého státu, neboť na vině je metoda řízení, kterou společnosti vnucujete. Pouhé ustanovení Presidia civilizace a první zasedání dovolí nový pohled do budoucnosti. Samozřejmostí se musí stát úplné odzbrojení všech států a vytvoření Společné armády civilizace, která na příkaz Presidia řeší nápravu jakékoliv nerozumné mocenské skupiny. To vše není utopií, ale životně důležitým počinem, neboť současné nízkosti jsou právě produktem nízkých možností mocenské organizace a mocenského velikášství. Nejrůznější podoby vraždění v mnoha regionech je neodpustitelné, degraduje světovou politiku a pochopitelně politikové se jednou budou ze všech hrůz odpovídat. Ano, každý politik má svůj díl odpovědnosti za všechna zvěrstva na planetě, neboť ta jsou podmíněna mocenskou organizací. Je třeba zamezit i zvěrstvům páchaných legitimními vládami - do řešení konfliktů je nezbytné zapojit všechny státy planety. Žádný stát  a žádné uskupení nemá právo svévolného řešení konfliktů, i když v minulosti bylo nutné vícekrát suplovat povinnosti OSN. V současnosti není neodpustitelné jen samotné vraždění, ale i závody ve zbrojení v době, kdy máme rozvíjet absolutní teorie Života a absolutní kosmické systémy. Svůj díl odpovědnosti má i věda, která již 20 let ignoruje zásadní informace a nespočet souvislostí, jež Kosmická metoda myšlení nabízí.

      

        7)  Konzultant civilizace

        Víme, že při hledání řešení diplomové práce je student směrován odborníkem ve funkci konzultanta, aby jeho dotváření odbornosti mělo hodnotný základ. Pro civilizaci tuto funkci Konzultanta již několik tisíc let plní zástupci Vyspělého kosmického života a prostředkem jim byla náboženství. Ta naši civilizaci vychovávala k lidství, k potřebě  vnitřního prožitku, k potřebě lásky, přátelství i k potřebě pomáhat jeden druhému. Prostředkem byly pravdivé informace o organizaci  Života, avšak na úrovni, která mohla civilizaci dostatečně motivovat po tisíce let - po celou dobu její základní výchovy. Přitom v základech učení bylo možné objevit i absolutní zákony Života. Lze dokázat, že čas dozrál i na naší planetě: úkolem naší civilizace je vypracovat Kosmicky dospělou metodu myšlení a budováním Kosmicky dospělé organizace společnosti kvalitativně dotvořit myšlení většiny obyvatel do úrovně Kosmické funkční gramotnosti. Přibližně čtvrt století pracuji na těchto úkolech a Vás vyzývám ke spolupráci – žel dosud neúspěšně. Objevené skutečnosti vytvářejí jediný celek, který je svázán nesčetnými kvalitativními souvislostmi s hodnotou kvalitativních důkazů, které mi dávají právo konstatovat, že jsem objevil Celkovou konstrukci Života včetně nezbytných potřeb pro přirozené pokračování vývoje naší civilizace. Život nás k ničemu nenutí, každá životní forma se vyvíjí tak, jak umí, jestliže se však nepřizpůsobí potřebám daného okamžiku, zahyne. Nám se takto „povede“, jestliže včas naši společnost nedotvoříme do Kosmicky dospělé gramotnosti. Náš stát má nejlepší podmínky nastoupit cestu dotvoření jako první, to ovšem jen tehdy, jestliže si uvědomíte, jak propastnou necitlivostí by byly další politické hrátky. Jelikož naše civilizace musí sama objevit absolutní konstrukci Života, je logické, že nositel informací, jež z absolutního pohledu nejvíce vystihují aktuální potřeby společnosti a jsou konkrétní nadstavbou dřívějších informací Vyspělého života, přebírá od něho funkci Kosmického konzultanta. Tyto informace se stanou základem pro budoucí hodnocení našich současných činů. Nereagovat na ně, znamená nevyužít existujících informací, nepoučit se, že setrvávat v zajetí současných, kvantitativně nedospělých představ, navíc v jakékoliv řídící funkci, je již neodpustitelné. Dnes více než kdy dříve platí, že každý jsme strůjcem svého štěstí. Předpokládat, že absolutní Život se nechá ve své nejzávažnější fázi obelstít, například jako současná justice, je naivní!

 

V Brně,  IV. 2000                                                                                                            Ing. Hanák Zdeněk